Supercars
Supercars
Boldog névnapot!
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
sportautók(képtár)
 
Óra

 

 

 
Tuning honlapok
 
Képek

A futó kép megáll, ha a kép felé viszed a kurzort.
 
Számláló
Indulás: 2006-05-19
 
Most
 
Játékok
 
Kereső

Google

 
3D
 
Dugattyúk
 
VIRTUÁLIS TUNING 3D-BEN

Milyen programok kellenek hozzá? Kell egy 3D modellezo program. Én a 3D studio max-ot használom, ez a legelterjettebb és talán a legegyszerubb kezelofelülettel megáldott ilyen típusú prgram.
(3D s maxnak vannak saját tutorialjai, amik különbözo dolgokat magyaráznak a programon belül egy-egy rövidebb projecten keresztül, érdemes eloször ezeket megcsinálni, mert sokat segítenek megérteni és átlátni a programot, valamint bátran használd a helpet.)

Aztán jó ha van egy Photoshop, vagy más hasonló képszerkeszto program. Ha különbözo textúrákkal szeretnéd díszíteni a kocsit, pl carbon minta a gépháztetore vagy bármi, akkor ezekhez jó ha szép és pontos textúrákat csinálsz.

Asszem ezzel a 2vel már bátran bele lehet vágni a virtuális autógyártásba és tuningolásba.

Hogyan érdemes hozzákezdeni? Ha valami már létezo autót szeretnél tuningolni, akkor annak érdemes beszerezni a különbözo muszaki rajzait. Ezt általában meg lehet találni a neten (google képkereso) az elterjedtebb típusokhoz, vagy be lehet szkennelni a kézikönyvbol. Szükség lesz egy oldal-, egy elöl-, egy hátul- és egy felülnézetre a teljes karosszériáról.

Aztán gyujtsd be valahonnan az autó alapveto adatait (hossz, szélesség, magasság).

Az elso lépések: Indísd el a 3D s maxot.

A Customize menüben van egy Units setup... menü, itt érdemes valamilyen Metric mértékegységet beállítani (szerintem a cm vagy a mm a legpraktikusabb). Így könnyen tudsz majd 32 cm-es kormányt vagy bármit csinálni.

Photoshopban a muszaki rajzokat vágd le akkorára, hogy az elol- és hátulnézet ugyanakkora legyen pontosan, és a magasságuk megegyezzen az oldalnézeti kép magasságával, valamint az oldal- és felülnézeti kép hossza ugyanakkora legyen. Ja és persze a felülnézeti pont ugyanolyan széles legyen, mint az elol- vagy hátulnézeti. Azaz értelemszeruen minden egyezzen.

Most nem fogom leírni a 3D s max alapveto kezelését, mert abból regényt lehetne írni, és ezt rengetegen leírták már elottem. Boven lehet ilyen tutorialokat találni a neten, de könyvek is vannak errol. (Bár szerintem a legjobb módszer a próbálgatás és a kísérletezgetés, ha elakadsz valamivel vagy nem értesz valamit, akkor persze ott a net és érdemes utána nézni. A legfontosabb dolgokat azért leírom.)

1. A create fülön van egy plane gomb.

Ezzel lehet lapokat csinálni. (A plane körülötti gombokkal ehhez hasonló alapveto formákat lehet csinálni, érdemes vele kísérletezni.) Csinálj egy akkora lapot a top nézetben, amekkora az autó felülnézetbol. Ehhez kelletek a kocsi különbözo adatai. Ezekkel az adatokkal:

Hosszúság és Szélesség értelemszeruen a te autód hossza és szélessége)

2. Ugyanilyen planeekbol építs 4 falat eköré, úgy hogy a magasságuk akkora legyen mint a kocsi magassága. Valahogy így kéne kinéznie:

(Minden lap egy egy irányból látszik, csináld úgy, hogy mindegyik befelé nézzen, ha nem befelé néz, akkor a flip normal gombbal meg lehet fordítani, ez a create fül melleti modify fülön belül található.)
(Egy nézetet a jobb alsó sarokban lévo min/max toggle gombbal lehet teljes képernyore kitenni.)

3. Ahhoz, hogy ez tényleg úgy nézzen ki, mint az elozo képen a muszaki rajzokat fel kell rakni azokra a lapokra.
Ehhez eloször nyomd meg az "M" betut, így bejön a material editor, itt lehet különbözo anyagokat beállítani. Minden rajzhoz válassz egy külön materialt, és állítsd be oket pontosan így:

(Kísérletezhetsz is vele, mert úgy legalább meg lehet érteni, hogy hogyan muködik, de erre nem térek ki, mert hosszú lenne.) Textúra hozzáadásánal a bitmap pontot válaszd és töltsd be a rajzokat.
Majd jelöld ki a megfelelo lapot és az anyag hozzárendelése gombbal már rajta is van, ha rossz irányban áll, akkor a material editorban el lehet forgatni.
Ahhoz, hogy ne csak a perspektivikus nézetben látszódjanak a textúrák, a többi nézetet érdemes átállítani facets + highlights-ra (jobb klikk a nézet nevére és ott az other menün belül)
A material editorban a textúrák mutatását kapcsold be, hogy a nézetekben is látszódjanak, ne csak renderelésnél.

Most már úgy kéne kinéznie a stuffnak nagyjából, mint a 3-as képen. És ezzel a kényelmes modellezés feltételei elo is vannak teremtve.

Mivel gondolom mindenki más autót szeretne tuningolni, így nem kezdem el a leírását a modellezésnek. Viszont kárpótlásul ennek a folyamatát megnézhetitek különbözo más tutorialokon, rengeteg van belolük a neten.
pl. http://www.3dtotal.com/

De ha neki állsz keresni, akkor biztos találsz még egy rakást.


Sok sikert és ne feledd: jó munkához ido kell! : D
Jancsó Áron a.k.a. Milen

elérhetoségek, ha valami kérdesed van:
milen@freemail.hu

 

 
Cikkek
 
Tuning
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szótár



 
A világ legjobb hobbija
 
Szavazás
Szerinted melyik autómárkát lehett a legjobban tuningolni?

Honda
Toyota
Mitshubishi
Volkswagen
Subaru
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás
Milyen az oldal?

nagyon jó
elmegy
rossz
nagyon szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Budapest most
Budapest Most
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?