A tuning elsődleges célja a gépjármű paramétereinek javítása, mindenféle szempontból. A teljesítmény és a nyomaték növelésére rengeteg mód van, az alaptétel pedig az, hogy egységnyi idő alatt minél több tüzelőanyag - levegő keverék jusson az égéstérbe.
Mivel a befecskendezett benzin vagy gázolaj mennyisége egy nagyteljesítményű injektorral szinte bármeddig növelhető:
A beáramló levegő nyomásának és tömegének a növelése igényel nagyobb változtatást!
--------------------------------------------------------------------------------------
A szerkezet kis mennyiségű turbulens levegőt adagol be a motor beszívó gyűjtőcsövében, bizonyos meghatározott nyomások mellett.
Ez turbulenciát idéz elő a robbanó gáz elegyben, mely az üzemanyag molekulák jobb porlasztását hozza létre és ily módon jobb robbanást, effektívebb és tisztább égési folyamatot biztosit.
--------------------------------------------------------------------------------------
A berendezés háromféle módon fejti ki hatását:
1. Először alapjáratnál beereszt egy kisebb mennyiségű levegőt, ez javítja a károsanyag-kibocsátást anélkül, hogy befolyásolná az egyenletes járást.
2. Másodszor közepes fordulatszámnál ki-be kapcsol (oszcillál), ezzel levegőpulzálást idéz elő, amely turbulenciát hoz létre a beszívócsőben.
3. Nagy fordulatszámnál a bemenő keverék örvénylését, azaz forgószelét kelti. Mindezek végső hatása az üzemanyag molekulák jobb porlasztása és ezért effektívebb és tisztább az égés.
--------------------------------------------------------------------------------------
Mi is az az EcoTek?
EcoTek CB-26 P-nek nevezik, mely azt jelenti, hogy max. 2,6 literes benzines motor tiszta égése. A 2,6 liternél nagyobb motorokhoz két berendezés kell. Csaknem minden benzines motorhoz jó, beleértve az EFI és Turbo motorokat. A berendezés angol találmány és gyártmány. Szabadalmi bejelentés alatt van.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy mechanikus szerkezet, amelyet ha felszerelnek benzines (nem dízel) motorra, akkor az
- csökkenti az üzemanyag-fogyasztást,
- akár 20%-kal is emeli az összteljesítményt,
- és jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
--------------------------------------------------------------------------------------
A Department of Trade and Industry
(Angol Kereskedelmi és Ipari Minisztérium), valamint a Warren Spring Laboratórium által végzett független vizsgálatok a következő károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás eredményeket mutatják:
- szénhidrogén kibocsátás 4,8 %-kal csökkent
- a nitrogénoxidé 17,1 %-kal kevesebb
- a széndioxid 21 %-kal
- a szénmonoxid 27,9 %-kal
- az oxidok és nitrogén 21 %-kal
- de ami a legfontosabb, a benzinfogyasztás 21,8 %-kal csökkent!
--------------------------------------------------------------------------------------
Mit mond az autós sajtó?
A készüléket egymástól függetlenül több száz járművön próbálta ki az Evans Halshaw, a Motoscope, a Car Mechanics, a VW Motoring, a Redline, a Max Power autós folyóirat és még sokan mások. A készülék 1999. decemberében elnyerte a REVS folyóirat legjobban eladható áru kitüntetését, miután több próbát hajtottak végre vele.
--------------------------------------------------------------------------------------
Mit mond az autós sajtó?
Redline Magazine:
"A javulás azonnal szembetűnő volt. A kocsim most kevésbé fullad a nagy fordulatszámnál, és úgy tűnik jobban húz, mint azelőtt. Ha Ön takarékoskodni akar a benzinnel, csökkenteni a károsanyag kibocsátást és meg akarja élénkíteni motorjának teljesítményét, akkor nem tehet jobbat, minthogy szerez egy ilyen berendezést."
VW Motoring:
"Fürgébb és sokkal finomabb a gázadásnál, állhatatosan 1-2 lóerővel több."
Fast Car:
"Láthatóan csökkent a károsanyag kibocsátás... közben egy-egy rúgás a gázpedálra, engedelmesebb reagálást váltott ki."
--------------------------------------------------------------------------------------
Mit mond az autós sajtó?
Revs Magazine:
"A legkelendőbb áru, egy termék, amelyet megvehetünk a pénzünkért, egy győztes... jól reagált, és a kocsi sokkal finomabban húzott a sebességváltásoknál."
Street Machine magazine:
"Amint eltávolodtunk az alacsony fordulatszámtól a motor sokkal tisztábbnak és buzgóbbnak tűnt. Igen jó benyomást tett a városi forgalomban részleges gázadás mellett vezetve."
Car Mechanics:
"Jelentősen megjavult a kocsink károsanyag kibocsátása. Semmi kétség, az előzetes jelzések az üzemanyag-fogyasztás javulását mutatják."
--------------------------------------------------------------------------------------
Működik a készülék porlasztóval vagy befecskendezővel?
Mindkettővel. Porlasztós kocsik esetében a CB-26P hatékonyabban segíti beszabályozni a levegő-üzemanyag keverék arányt (AFR, Air Fuel Ratio),a befecskendezős kocsiknál a szívó gyűjtőcsőben keletkező turbulencia a levegő-üzemanyag keverék jobb lebegését hozza létre.
--------------------------------------------------------------------------------------
· Működik a készülék a Four Star konverterrel, az üzemanyag-adalékokkal és az ólommentes benzinnel (LRP)?
Igen, a CB-26P megjavítja az égési folyamatot minden benzines (de nem dízel) motornál, függetlenül attól, hogy az üzemanyag vagy az üzemanyagrendszer hogyan lett módosítva. Az ólommentes benzin (LRP) esetében segít orvosolni a motorozási gyakorlatban előforduló több olyan bajt, mint gyenge indítás, késés vagy lyuk a gyorsulásban.
--------------------------------------------------------------------------------------
Működik ez a készülék katalizátoros átalakítóval?
Igen. A CB-26P csökkenti a károsanyag kibocsátást akkor is, amikor a katalizátor még nincs üzemi hőmérsékleten és csökkentve a katalizátor feladatát, megnöveli annak élettartamát. Ha a katalizátoros átalakító zárt ciklusú lambda rendszerben működik, a készülék még turbulenciát fog előidézni a beömlő nyílásnál, javítja az égést, valamint orvosolja a gyorsulási lyukakat és késést több ECU (elektronikus vezérlő egység, CHIP) rendszernél, gyorsabban reagál a beszívó gyűjtőcsőben beálló változásokra. Mindenesetre több modern EFI (elektronikus injektoros) rendszer normálisan átkalibrálódik az égési feltételek megjavítására.
--------------------------------------------------------------------------------------
Amikor a motor gyorsul vagy lassul, a rendszer nyitott ciklusú, megengedve a CB-26P-nek, hogy maximális hatékonysággal dolgozzon. A modern EFI (Electronic Fuel Injection, elektronikus üzemanyag befecskendezés) rendszerű kocsiknál a motorok jó hatékonyságú működésre vannak beállítva a CB-26P fő előnyei a megjavított gyorsulásban és a pillangószelep reagálásában, nyilvánulnak meg. Egyébként az üzemanyag megtakarítás százaléka autópályán vezetésnél kétszámjegyű lesz.